Gündem

'Boğazın gerdanlığı' için çalışmalar hızlandı

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü" için boğazın her iki yakasındaki kara bağlantı noktalarında tamamlanan sondajların ardından çalışmalar hızlandı.

31.01.2018 - Güncelleme : 31.01.2018
'Boğazın gerdanlığı' için çalışmalar hızlandı

ÇANAKKALE - Burak Akay

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü" için boğazın her iki yakasındaki kara bağlantı noktalarında tamamlanan sondajların ardından çalışmalar hızlandı.

Bölgede, kuru havuz imalatları kazı çalışmaları ile köprü kule kesonlarının oturacağı alanlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlandı.

AA muhabirinin Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinden edindiği bilgilere göre, Anadolu yakasındaki Lapseki'nin Şekerkaya mevkisi ile Avrupa tarafındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi arasına inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin 5. asma köprüsü olarak hizmet verecek.

2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor.

"2x3" şeritli olarak trafiğe hizmet verecek köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak.

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

"Bölgemizi çok önemli bir konuma taşıyacak"

Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, köprünün, Trakya'dan Ege ve Akdeniz'e uzanan ulaşım hattında Çanakkale'yi Marmara Bölgesi'nde çok önemli konuma taşıyacağını söyledi. 

Yılmaz, 10 milyar liranın üzerinde yatırımla hayata geçirilecek köprünün temelinin 18 Mart'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından atıldığını hatırlatarak, bölgedeki sondaj çalışmalarının tamamlanmasıyla fiziki çalışmalara başlandığını söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katılımıyla Danimarka'nın başkenti Kopenhag'daki FORCE Technology Test Laboratuvarı'nda bir süre önce yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testinin başarıyla tamamlandığını anlatan Yılmaz, şöyle konuştu:

"Köprümüz gün gün, adım adım tamamlanacak. Kara noktalarındaki işlemler devam ediyor. Rüzgar testini de köprü başarıyla tamamladı. Bölgemizde esen en kuvvetli rüzgarın katbekat üstü hızdaki rüzgara dayanabilecek bir güce sahip olacak bu köprü. Şu anda hem Avrupa kıtasındaki Gelibolu noktasında hem de Asya kıtasındaki Lapseki noktasında çalışmalar sürüyor. Gelibolu'da fiziki çalışmalarımız hızlandı. Lapseki'de de fiziki çalışmalar başlayacak."

Yılmaz, ekiplerin bölgede şantiyelerin kurulacağı noktaları belirlediğine de değinerek, "Şantiyelerin kurulmasıyla birlikte harç karıştırılmaya başlanacak. Bunun beraberindeki süreçte köprünün inşasıyla ilgili çalışmalar hızlı bir şekilde başlamış olacak. Biz verilen tarihte köprünün tamamlanacağını düşünüyoruz." ifadelerini kullandı.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.